poniedziałek, 10 grudnia 2012

Faktura uproszczona w programie mKsiegowa.pl



Zgodnie z rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (art. 106e, pkt 5, podpunkt 5) w przypadku, gdy kwota należności ogółem nie przekracza kwoty 450 zł albo kwoty 100 euro, jeżeli kwota ta określona jest w euro, wówczas faktura nie musi zawierać następujących elementów:

  • danych nabywcy
  • miary i ilości dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług
  • ceny jednostkowej towaru lub usługi bez kwoty podatku
  • wartości sprzedaży netto
  • stawki podatku
  • sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną
  • kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

Faktura uproszczona musi jednak zawierać dane pozwalające określić kwotę podatku dla poszczególnych stawek.

Jedyna zmiana jaka wynika z możliwości wystawiania faktur uproszczonych w programie mKsiegowa.pl  polega na wprowadzeniu do kartoteki klientów kontrahenta o nazwie Faktura uproszczona.
Program nie blokuje jednak możliwości wystawienia faktury powyżej 450 zł lub 100 EURO dla takiego kontrahenta.
Podobnie, w przypadku wprowadzania faktur uproszczonych od dostawców można w kartotece dostawców wprowadzić pozycję Faktura uproszczona.

Zespół mKsiegowa.pl

6 komentarzy:

  1. Ja zupełnie nie mam głowy do takich rzeczy, naprawdę podziwiam ludzi, którzy zajmują się księgowością! Na szczęście, w chwili obecnej moją prawą ręką jest http://jezak.pl/en/about-me/ i nie wydaje mi się, żeby miało się to zmienić :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam podobnie. Takie rzeczy są dla mnie zbyt trudne i wolę to po prostu zostawić specjalistom. Jeżeli jesteście w podobnej sytuacji, to ostatnio na http://www.ec-biuro-rachunkowe.pl/ widziałam naprawdę ciekawą opcję. Myślę, że może Was to zaintersować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wystawiam normalne faktury VAT i z tego co mi księgowość mówiła, że wszystko jest w porządku. tym bardziej, że korzystam z fajnego rozwiązania jakim jest outsourcing usług księgowych https://www.crowe.com/pl/services/outsourcing-uslug-ksiegowych więc na dobrą sprawę wiem, że wszystko jest prawidłowo rozliczane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat ja również staram się robić wszystko aby dokumenty które wytwarzam to byłoby ich jak najmniej. Tym bardziej, że podoba mi się również elektroniczny obieg dokumentów https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ gdyż znacznie ułatwia on pracę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka lat temu wprowadziłam w mojej firmie oprogramowanie do elektronicznego obiegu faktur Ready_™ Wystawiam zawsze standardowe faktury, nie w formie uproszczonej. Muszę przyznać, że system doskonale usprawnił pracę, dzięki czemu podniosła się efektywność.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z fakturami nie jest tak łatwo jak nie ma się doświadczenia w ich księgowaniu, lepiej takie zadania zlecić fachowcom jak https://wzpartners.pl/. Oni prowadzą usługi księgowe dla firm z różnych branż, mają doświadczenie i elastycznie dopasowują ofertę do klienta.

    OdpowiedzUsuń